سبک زندگی

داستان کفش های ونس چیست؟

شرکت ونس vans یکی از شرکت های معروف و پیشتاز دنیا در زمینه تولید کفش می باشد.

ونس شرکت تولیدی ای است در آمریکا که به تولید کردن کفش ها و کفش های اسکیت و لباس هایی برای استفاده ی از این کفش ها ی پردازد.
یکی از فعالیت های دیگر شرکت ونس حمایت کردن از تیم هایی است که در اسنوبورد و موتورسواری هستند.

شرکت ونس از سال هزار و نهصد و نود و نه میلادی، یکی از مهم ترین حامیان فستیوال صخره مسافرتی سالیانه است. ( Vans Warped Tour )

اما داستان ونس از کجا شروع شد و چه شد که سرگذشتی پرقدرت از خودش خلق کرد؟

حوالی سال هزار و نهصد و نود و چهار میلادی بود که پل ون دورن عدم تمایل خودش را به مدرسه رفتن ابراز کرد و در دوران راهنمایی ترک تحصیل کرد. پل ون دورن علاقه ی شدیدی به اسب ها داشت به همین جهت توانست به مسابقه های اسب سواری راه پیدا کند و حتی در این مسابقات لقب "هلندی کلاچ" را به او بدهند؛ او برای یک دلار شانس پیدا کرد مسابقه داشته باشد.

مادر او اصلا با مدرسه نرفتنو شاغل نبودن او موافق نبود اما به ون اصرار کرد تا در یک تولیدی کفش مشغول به کار بشود.ون باید در آن تولیدی زمین را جارو می کرد و به ساخت کفش می پرداخت.زمان گذشت و توانایی های پل او را در حالی که سی و چهار سال داشت به معاون اجرایی مدیریت شدن رساند.

رندی همان شرکت تولید کننده ای بود که پل ون در ایالات متحده در آن به کار می پرداخت و باعث شد به تولید کننده ی بزرگ و مشهور کفش تبدیل بشود.

با توجه به توانایی هایی که ون از خودش نشان داده بود از او درخواست شد که یکی از کارخانه های ورشکسته ی رندی را که در کالیفرنیا قرار داشت و هر ماه ضرر فراوانی به شرکت می زد را از ورشکستگی نجات دهد.

پل ون برای این کار از برادرش هم کمک خواسیت و آنها باهم به کمک کارخانه ی رندی شتافتند و برای این کار حتی محل زندگی خانوادگی خود را تغییر دادند تا به انجام کارهای ضروری بابت نجات کارخانه ی ورشکسته بپردازند.

هشت ماه بعد، نه تنها کارخانه ی رندی در کالیفرنیا از ورشکستگی نجات پیدا کرد بلکه کارآیی آن از کارخانه ی اصلی بهتر هم شد. سه ماه گذشت و این بار پل ون تصمیم بزرگتری گرفت. او بالاخره مصمم شد تا برند شخصی کفش خودش را تاسیس کند.

شانزدهم مارچ هزار و نهصد و نود و شش میلادی در کالیفرنیا، پل ون دورن به همراه برادرش جیمز ون دورن و همچنین شریک خودشان گوردون سی لی فروشگاهی را تاسیس کردند به نام "شرکت ون دورن" . شرکتی که به تولید کفش می پرداخت و مستقیما همانجا به فروش می رساند.در اولین روز تاسیس شرکت ون دورن، 12 مشتری از کفش های تولیدی اختصاصی آنها خرید کردند که امروزه همچنان در خط تولید است.اما سه مدل کفش دیگر هم برای به نمایش گذاشتن تولید کرده بودند که اصلا از آن موجودی دیگری نداشتند و در واقع در روز افتتاحیه، متاسفانه برادران ون برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان خودشان آمادگی کافی نداشتند.

از آنجایی که تعداد این سه مدل کفش برای مشتریان کافی نبود، ون ها به مشتریان گفتند که می توانند کفش ها را به خانه هایشان ببرند اما به شرطی که فردا حتما پولش را پرداخت کنند و مشتریان نیز همین کار را کردند.

شاید برایتان جالب باشد که اولین کفشی که پل ون در شرکت شان تولید کرد همان کفش هایی است که امروزه به کفش های ونس اوتنتیک معروف است.به راستی کسی فکرش را می کرد پسری که مدرسه را در دوران بلوغ خود ترک کند، روزی صاحب یکی از بزرگترین برند های کفش جهان شود حتی در زمانی که دیگر خودش بر روی کره ی زمین زیست نمی کند که کفشی بسازد و یا حتی کفشی بپوشد...

بیس اصلی لوگوی اسکیت بورد ون و دهه ی هزار و نهصد و هفتاد میلادی، درست زمانی که ون دورن سیزده سال داشت طراحی شد.بیس این لوگو را پسر مدیر وقت رندی که آن زمان از همکاران ون دورن بود به صورت استنسیل طراحی کرده بود.

اما متاسفانه در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت، پل به همراه شریک شان گوردون سی لی ، شرکت ونس را حدود هفتاد و چهار میلیون دلار به یکی از شرکت های بانکی معتبر آن زمان فروختند. چیزی نگذشت که در سال هزارو نهصد و هشتاد و نه میلادی،شرکت هایی که کفش هایی تقلبی از روی کفش ونس تولید کرده بودند توسط ماموران مکزیک و ایالات متحده دستگیر شدند و خط تولید آنها دیگر به تولید کفش های تقلبی ادامه نداد.کمی از این ماجرا گذشت که جاسیر و آیدن تصمیم گرفتند شرکت ونس را دوباره سرپا کنند و خط تولید آن را راه بیاندازند تا ونس اصلی دوباره به تولید شدن ادامه بدهد.

در سال دوهزار و چهار میلادی بود که شرکت ونس اعلام کرد با شرکتی به نام  وی اف که در کارولینای شمالی قرار داشت قصد ادغام شدن دارد.سپس کمپینی به نام Living Off The Wall را استارت زدند که مستند سازهای سراسر دنیا را دعوت کرده بودند تا این کمپین را با نمایش های بصری و گویندگی به نفع برند ونس همراهی کنند.

ونس در سال دو هزار و هفده هم کمپین دیگری راه اندازی کرد به نام "Off the Wall" شعاری که شرکت ونس برای خودش انتخاب کرد و با آن این برند را تبلیغ می کرد؛ اگر بخواهید فلسفه ی آن را بدانید مربوط می شود به تعدادی فیلم کوتاه که در آن افرادی از برند ونس روح می گیرند و زنده می شوند.ونس می خواست خلاقیت، اصالت و اشتیاق را در کارخانه ی ونس به جهانیان نشان بدهد.

یکی از فستیوال های دیگری که شرکت ونس آن را اجرا کرد؛ House of Vans Chicago

بود.جچشنی که در اوایل ماه فوریه و در واقع در دو روز اول آن شروع شد.این ایونت را با یک موسیقی مخصوص شروع کردند و تصاویر عکاسی شده ای از شعبات مختلف شرکت ونس در سراسر دنیا.این افتتاحیه در سومین شعبه ی دائمی ونس ایجاد شد و یکی از جاهایی است که مشتریان ونس دوست و طرفداران این برند مطرح می توانند مستقیما خرید های خودشان را از شرکت ونس داشته باشند.

پنجاه و یک سال بعد، ونس به یکی از برند های مهم و اصلی کالیفرنیای جنوبی تبدیل شد و نمادی از بیان خلاق شد.دفتر جدیدی در کالیفرنیا نیز افتتاح شد که همین راه را برای گستردن برند ونس و رشد و ادامه موفقیت های روز افزون آن در پیش گرفت.ونس از تنها برندهای معتبر تولید اسنوبورد در جهان است و کفش های آن بر اساس راحتی و ارگونومی پا و همچنین با تکیه دوام طولانی مدت آن شناخته می شود.

UltraRange توسط ونس ساخته شد و  این شروعی جدید برای طراحی های مدرن کفش است.شرکت ونس با هم افزایی هایی که داشت سعی کرد که در سبک های مختلف زندگی مردم دنیا برند خود را به نمایش بگذارد که نتیجه ی آن، کفش اولترا رنج شد. کفشی که اکثر مردم در زندگی روزمره ی خود می توانند از آن استفاده کنند.

ونس نمادی از نوآوری مدرن هم شد و چشم انداز خود را برای تولید محصول های کاربرد محور و فوق العاده راحت وسیع تر می کند.

و به راستی کیست که در دنیا آوازه ی این برند محبوب را نشنیده باشد؟

 

بازگشت به لیست